Friday 14 October 2011

I fejezet



Lori szemszög
Sziasztok a nevem Beate Loretta(de csak mindenki Lori-nak vagy Beának, Bellának hív a Loretta az a hivatalos) Lambert. Igen fura nevem van de anya amerikai származású és utána kaptam a vezetéknevem. NE kérdezd miért. Talán azért mert úgy tervezték a  szüleim, hogy születésem után New Yorkba költözünk, de nem így alakult. Most vagyok 10dikes a sulimba és már április van. Mindjárt évvége de nem tudjuk megvárni azt. Anya kapott állást kint Los Angelesbe ami egy igen jól fizető állás és mivel tudunk így kimegyünk. Itt kell hagynom az életem. Barátaimat?? Nem csak barátnőmet mivel egy van. Heni.
Már kb. két éve Los Angelesbe vágyok de úgy, hogy a legjobb barátnőmet nem hagyom itthon bár elméletileg jön nyáron hozzánk. Nehéz a búcsú főleg ha egy heted van rá. Mindent elintézni és magad mögött hagyni. Fájdalmas lesz a szakítás. Ma vasárnap van és a szobám már dobozokban áll mivel egy hét múlva indulunk. Az angoltudásom 100%os mert ugye tanulom a suliba és mivel anyával csak angolul beszélek. Apu más tészta. Ő is jól beszél angolul de míg a kinti légkört megszokja addig otthon fog dolgozni egy cégnél. Nekem meg ugye egy hét otthon míg elrendezzük a dolgok és beiratkozok a suliba. Los Angeles kellős közepére fogunk költözni egy kertes házba, Kertvárosban Los Angeles közepén. Fáj, fáj, hogy arra kell gondolnom, hogy Henit itthon hagyjam. Ő a legjobb barátnőm bár anya azzal nyugtatgat, hogy nyárára őt is kihozzák. Na bumm addig még 2 hónap van. Most is éppen vele beszélek. Tudja, hogy elköltözünk egy időre és lehet, hogy sose jövünk vissza. Ki tudja?? Senki. Anya az amerikai rokonokkal nem nagyon tartja a kapcsolatot mert mikor anya Magyarországra jött csúnyán összevesztek. Ennek 19 éve. Azóta elvétve beszéltek de most se tudják, hogy jövünk bár ők azaz a nagyszüleim, nagynéném és annak családja nem L.A be lakik. Csak lakott úgy 30 éve. Mikor anyum bátyjának a felesége terhes lett elköltöztek (úgy mindannyian nagyszülők és az ifjú pár is). Anya addig Los Angelesbe lakott míg Magyarországra nem költözött. Ma vasárnap este van. Utolsó hetem kezdődik holnap a suliba. Sok hülye némelyiket ki nem állhatom de pár ember hiányozni fog. Na Jó csak egy emberrel vagyok jóba a suliba Anettel. Amúgy remélem nem leszek az a Los Angelesi plázacica aki falja a pasikat és boltról boltra jár.  A sulim a helyi középiskola lesz ahol ugyan azt fogom tanulni amit itt. Üzleti informatika vagy valami hasonló. Már elküldtük a jelentkezésem a suliba és ott elküldték e-mail-ba az anyagot, hogy fel tudjak készülni a suliba. Izgulok mert eljutok álmaim városába. Este 10van. Megyek aludni és megkezdem utolsó Magyarországi hetem.
Hétfő délután van. Olyan gyorsan eltelt ez a nap. Az osztályba osztályfőnök elmondta, hogy elköltözünk de nem mondta merre így a többiek tőlem kérdezték én meg elmondtam, hogy Los Angelesbe. Sokan mondták, hogy milyen jó nekem. Igazuk is van L.A jó hely. Már nagyban készülünk az új életre. A suliból kiiratkoztam bár még bejárhatok órára csak nem felelek/nem írok. A hetem sűrű lesz. Ki kell iratkoznom a tánciskolából. Igen 6 éve táncolok és imádom. Igazából a sok tánc műfaját keverjük. Ez van hetente 3omszor de az egyik alkalom szombaton van így az nem akadályoz a tanulásba. Több versenyen is részt vettünk a hat év alatt. A legjobb helyezés tavaly az Európa bajnokság 2dik hely. Erre nagyon büszkék vagyunk. A hat év alatt egy emberke ment el de jött helyette más. Én leszek a második aki elmegy és helyettem is fog más jönni. A próbák kedden csütörtökön és szombaton vannak így onnan csak kedden iratkozom ki. Ma délután az okmányirodába megyünk el a családdal és rendezzük az iratokat mert ugye Amerikába más személyi igazolvány(attól függetlenül, hogy én kettős állampolgár vagyok), lakcímkártya, adóigazolvány, egészségbiztosítás és még sorolhatnám. Na mindegy ide megyünk el. Most van egy óra van és a szüleim elkéredzkedtek a munkahelyről. Hál’ istennek apa és anya főnökei is megértőek így elengedték őket nekem meg elmaradt az utolsó órám így hamar el tudtunk indulni. Mindenhol vagy fél órát kellett magyarázkodnunk mire felfogták aztán a  végén meg a nőci azt mondta: „ de hát ezt kellett volna mondani”  de amúgy az volt ez első mondatunk. Mindegy. A lényeg, hogy ez el van intézve. Mikor hazaértünk fél 6kor gyorsan megcsináltam a matek házit ami röpke egy feladat volt és utána leültem a géphez és elkezdtem nézegetni az előre küldött házit. Ezt már tanultam itt így előnyben vagyok. Minden tantárgyból előre kiszámolták, hogy én mikor érkezem és úgy küldték el az anyagot. Egyre izgatottabb vagyok. Küldtek egy linket is ami által felmehetek a suli honlapjára ahol van bemutató, osztálynévsor meg, hogy mit terveznek még az év hátralévő részére. Lesz egy farsangi buli, érettségi szünet, érettségi buli( belépés csak végzősek vagy meghívottak) és lesz egy bál is Május közepén. Utána már csak a tanévvégi dolgozatok és szünet. Na nem is hangzik olyan rosszul. Még elvoltam egy ideig a suli honlapján mikor jelez az MSNen, hogy rám írtak. Kedden a suliban az utolsó óra elmaradt (ezaz)  így gyorsan beugrottam a háziorvoshoz és elkértem a papírjaim. Ezzel elment fél óra. Gyorsan hazamentem egy kistáskába átpakoltam és bementem a táncstúdióba. Mindenki köszönt mikor bejött a tanár elmondtam, hogy elköltözünk. Mindenki nagyon sajnálta de sok sikert kívántak az „Angyalok városába”. Csütörtökön és szombaton már nem is fogok jönni. Hiányozni fognak ők is de ki nem? Na jó van azért kivétel. Van akitől örömmel „megszabadulok”. Miután hazamentem megcsináltam a matek házit ami bár nem lényeges ne mondják azt, hogy csak melegedni járok oda.  Ugye minden csoda három napig tart. Na ez az én csodám első napja. Mindenki üzeneteket küld Facebookon (naná, hogy ott), hogy tényleg igaz-e a pletyka amit hallottak, hogy elköltözöm L.A-be. A szerda eseménytelenül telt délután ugyanúgy ügyeket intéztünk. A házunkra is van vevő és szombat délelőtt adjuk át a kulcsokat. Azaz  mindent végleg lezártunk. Ha úgy vesszük most per pillanat hontalanok vagyunk. Az amerikai házunkra még csak foglaló van adva szóval nem a miénk még majd hétfőn lesz ez az adás-vételi szerződés. Vasárnap addig egy szállodában leszünk. Vasárnap hajnalban indul a gépünk ami Londonig visz minket majd ott szállunk át. Azért Londonra esett a választás mert így kell a legkevesebbet ülnünk egy-egy gépen bár így is 3 és kb. 6 vagy 7 óra hossza lesz. Viszünk könyvet meg újságot és majd elleszünk valahogy. Bár hajnalban inkább aludni kellene. Mikor átadjuk a kulcsokat az új tulajnak felmegyünk pestre ahol unokatesóm él – az egyetlen magyar- és a keresztanyukám is és náluk leszünk az indulásig. A bútorok nagy részét és a ruháinkat már elküldtük Amerikába és hétfőn fog megérkezni. Most éppen annyi ruhánk van amit még szombatig fel tudunk venni. Bár úgy is bevásárlást kell tartani mert Los Angelesben merően eltérő az időjárás mint itt.

3 comments:

  1. Szia :D nagyon tetszik eddig a történeted kiváncsi vagyok mi lesz majd belőle ^^

    ReplyDelete
  2. Szia Alexandra Philip :)
    Először is köszönöm a komit boldoggá tettél vele :)
    Örülök, hogy tetszik és remélem a folytatás is fog. Tudod két hét múlva friss :) :)
    xoxox:Bella

    ReplyDelete